Αποκαταστατική Ακοολογία

Κωδικός μαθήματος
4101
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος

Προαπαιτούμενα μαθήματα: Ακοολογία (Γ εξ.) 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν τις σύγχρονες τάσεις και τις νεότερες εξελίξεις στο πεδίο της Αποκαταστατικής Ακοολογίας
  • Να εφαρμόζουν τις γνώσεις για την παροχή κατάλληλων συσκευών/τεχνολογιών ακρόασης (κοχλιακά εμφυτεύματα, ακουστικά βαρηκοϊας, κ.α) σε βαρήκοα άτομα
  • Να κατανοούν και να γνωρίζουν τον τρόπο που γίνεται χειλεοανάγνωση
  • Να εφαρμόζουν τρόπους παρέμβασης σε παιδιά και ενήλικες με βαρηκοϊα
  • Να συνθέτουν πληροφορίες από το ιστορικό και την αξιολόγηση και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση της βαρηκοϊας
  • Να αναλύουν και να συνθέτουν τρόπους παροχής συμβουλευτικής σε άτομα με βαρηκοϊα
  • Να εφαρμόζουν επικοινωνιακές στρατηγικές σε βαρήκοα άτομα
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις και λήψη κλινικών αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα της Αποκαταστατικής Ακοολογίας ασχολείται µε τον χειρισμό ατόμων µε έλλειµµα ακοής και με τη μελέτη κατάλληλων υπηρεσιών (θεραπευτικού πλάνου) µε σκοπό την αποτελεσματική ακουστική αποκατάσταση των βαρήκοων ατόμων. Στο περιεχόμενο του μαθήματος θα συζητηθούν τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό υπόβαθρο οι ποικίλες διαταραχές ακοής (βαθμός και τύπος βαρηκοΐας), θεραπείες και αποκατάσταση βαρηκοΐας σε όλο το ηλικιακό φάσμα (βρέφη, παιδιά, ενήλικες).

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:

  • Ακουστικά βαρηκοΐας και κοχλιακά εμφυτεύματα
  • Αποκατάσταση βαρηκοΐας µε ακουστικά βοηθήματα
  • Αναγνώριση ομιλίας και άτοµα µε βαρηκοΐα: Αξιολογώντας την Ακουστική Οξύτητα και την αναγνώριση ομιλίας
  • Συσκευές ακρόασης και σχετική τεχνολογία
  • Ακουστική εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση ανάγνωσης της ομιλίας
  • Ακουστική αποκατάσταση για βαρήκοους ενήλικες/ηλικιωμένους και πλάνα ακουστικής αποκατάστασης
  • Ακουστική παρέμβαση σε βαρήκοα βρέφη, νήπια και παιδιά σχολικής ηλικίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις - Μελέτη περιστατικών στην τάξη

39

Προσωπική μελέτη και προετοιμασία τελικής εξέτασης

86

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Τελική εξέταση (100% του συνολικού βαθμού) που θα περιλαμβάνει κλινικές περιπτώσεις ή/και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις (σύντομης) απάντησης, ερωτήσεις ανάπτυξης, κλπ.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Pindzola, H., Rebekah, Plexico, W. L., Haynes O. W. (2020). Διάγνωση και Αξιολόγηση στην Λογοπαθολογία, Λευκωσία: Broken Hill.
  • Tye-Murray, N. (2011). Θεµελιώδεις Αρχές Ακουστικής Αποκατάστασης. Παιδιά, Ενήλικες, και Μέλη της Οικογένειάς τους. Αθήνα: Πασχαλίδης. Κωδικός στον Εύδοξο [13256956]

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Ear and Hearing
  2. Brain and Language
  3. International Journal of Audiology

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα

  1. https://www.asha.org/policy/GL2002-00010.htm
  2. https://www.asha.org/policy/gl2002-00005/
  3. https://www.asha.org/Practice-Portal/Professional-Issues/Aural-Rehabilitation-for-Adults/
  4. https://www.asha.org/ArticleSummary.aspx?id=8589960389
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/SLT116/